onsdag 12 juni 2013

Kamerakoll

I aftonen åkte jag och Nils en runda för att kolla åtelkameran. Det verkar vara en del älg i rörelse kring saltstenen. Jag önskar att jag hade haft lite fler kameror, så man kan få en bättre helhetsbild över viltet. Kul är det ändå att se lite bilder.




Under dagen har även lite Hornady Interbond 168 gr laddats upp. Har laddat en stege med Norma 203-b och imorgon hoppas jag på provskjutning. Då ska även Lapua Mega 150 gr testad, vilket troligtvis är att räkna som klass 2 då jag inte har någon kronograf ännu för att mäta hastigheten.



På åkturen siktades en vuxen räv, det var precis att den hoppade in i skogen innan jag hann knäppa en bild. Vi ser fram emot att sitta lite på vallarna, köra lite Rottumtaler Vogelklage och muspip.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar