söndag 17 mars 2013

Mancave

Äntligen, aldrig trodde jag att min fru skulle gå med på ett alldeles eget handladdningsrum!


Det är kanske inte hela sanningen, men det är iaf. 1/3 handladdningsrum, 1/3 gästrum och 1/3 tradera-kontor för frun. Svärfar har byggt en riktigt stabil bänk till mig. Grejerna är riggade, men jag tänkte skaffa några sortimentslådor för alla smågrejer.

Nu längtar jag till att skjutbanorna börjar öppna. Den här sommaren tänkte jag personligen försöka variera mitt skytte ännu mer än tidigare. Dels skjuta på lite längre håll, samt försöka träna rörligt skytte på både kortare och längre avstånd. Älgbane-skyttet är lite för enformigt och stelt. 9,3x57:an och 30-06:an kommer även de få lite luftning, tänkte jag skulle testa att skjuta lite med de öppna riktmedlen  Dels för att det är kul, men det kan vara bra att ha dem i skick ifall de ska användas.

Vår bortgångna kära hund Ronja fick pryda väggen bredvid laddbänken.


2 kommentarer:

  1. Frugan kanske tröttnade på krutkorn på köksbordet?
    Älgbandeskyttet kan man göra mer utmanande genom att man t.ex. pressa sig själv att skjuta 3 eller till och med 4 skott per löp. Man kan försöka skjuta båda skotten på stillastående älg, det är ganska utmanande, eller kanske på förhand bestämma en punkt på banan där man skall släppa iväg andraskottet. Har man egen tillgång till älgbanan kan man göra betydligt mycket mer (avstånd, hinder, torn mm), men det är ju inte alla som har det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, eller det satt fast med tvingar på skrivbordet:)

      På den lokala skjutbanan arrangeras "Griskytte" en gång om året. Det var nog det arrangemanget med minst antal besökare trots grillad korv! Då var det grisfigur med uppställda buskage längs med banan som kördes fram och tillbaka. Grisfigurer som vändes upp på olika håll, skytte på rullande hjul etc.

      Ditt tips ska analkas!

      Radera