lördag 2 mars 2013

Test av benstöd från DX.com

Jag har ett par fasta benstöd för sittande skytte, men de är inte tysta och inte så flexibla, och är mest liggande i skåpet. Istället använder jag skjutstöd-bipod/skjutkäpp som inte är fast monterade. De ger stor flexibilitet och jag kan skjuta både stående och sittande, och föra bössan hur jag vill.

Jag har dock saknat ett par för skytte på skjutbanan och liggande. Från DX.com veställde jag ett par för ca 170:- inkl. frakt.

Biltema säljer en liknande variant för 289:-.





6" Retractable Aluminum Alloy Tactical Spring Loaded Bipod Rifle Stand for M4 / M16 (Max. 80Kg)

Just dessa saknar tilt-funktion, men i övrigt är jag mycket nöjd med funktionen. De fäst på främre rembygeln precis som vanligt, och höjdjusteringen på benen fungerar fint.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar